spot_img
12.9 C
London
ΑρχικήΜελέτες-Κορονοϊός: Τα γονίδια Νεάντερταλ είναι επίφοβα, τα κουνούπια όχι

Μελέτες-Κορονοϊός: Τα γονίδια Νεάντερταλ είναι επίφοβα, τα κουνούπια όχι

Δύο νέες επιστημονικές  μελέτες σχετικά με την μετάδοση του νέου κορωνοϊού, αλλά και τους «μύθους» που τον συνοδεύουν το τελευταίο διάστημα, ήρθαν στο φως της δημοσιότητας από μελετητές του Max Planck Institute της Γερμανίας, του υπουργείου Γεωργίας των ΗΠΑ, αλλά και του κρατικού πανεπιστήμιο του Κάνσας.

Η πρώτη μελέτη εντοπίζεται στα γονίδια των Νεάντερταλ. Μια ομάδα γονιδίων που προέρχονται από το εξαφανισμένα ανθρώπινα είδος, συνδέεται  σημαντικά με τον Covid- 19, σύμφωνα με ερευνητές. Σε μια σύγκριση γενετικού προφίλ περίπου 3.200 που νοσηλεύονταν  με COVID-19  και  σχεδόν 900.000 ατόμων από τον γενικό πληθυσμό, διαπιστώθηκε ότι ένα σύμπλεγμα γονιδίων με το χρωμόσωμα 3 που έχει κληρονομηθεί από τους Νεάντερταλ, που έζησαν πριν από 50.000 χρόνια, συνδέεται με 60% υψηλότερες πιθανότητες ανάγκης νοσηλείας. Τα άτομα με COVID-19 που κληρονόμησαν αυτό το σύμπλεγμα γονιδίων είναι επίσης πιο πιθανό να χρειάζονται τεχνητή αναπνευστική βοήθεια, δήλωσε ο Hugo Zeberg του Max Planck Institute σε σχετικό δελτίο τύπου.

Επίσης, ο επιπολασμός αυτών των γονιδίων ποικίλλει ευρέως, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη στο περιοδικό Nature. Στη Νότια Ασία, περίπου το 30% των ανθρώπων παρουσιάζει αυτά τα γονίδια σε σύγκριση με περίπου έναν στους έξι ευρωπαίους, ενώ είναι σχεδόν ανύπαρκτα στην Αφρική και την Ανατολική Ασία. Η συγκεκριμένη  μελέτη δεν μπορεί να εξηγήσει γιατί αυτά τα συγκεκριμένα γονίδια είναι πιο επίφοβα, ωστόσο, οι μελετητές  καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι «όσον αφορά την τρέχουσα πανδημία, είναι σαφές ότι η κληρονομιά γονιδίων από τους Νεάντερταλ έχει τραγικές συνέπειες».

Η δεύτερη μελέτη αφορά την μετάδοση του ιού από τα κουνούπια. Σύμφωνα με ερευνητές  του υπουργείου Γεωργίας των ΗΠΑ και το Κρατικό Πανεπιστήμιο του Κάνσας, ένα κουνούπι που τσιμπάει ένα άτομο με COVID-19 δεν μπορεί να μεταδώσει τη λοίμωξη από κορονοϊό σε άλλον άνθρωπο. Τα κουνούπια είναι φορείς και  μεταδίδουν τον ιό του Δυτικού Νείλου, τον Ζίκα και πολλούς άλλους ιούς από άτομο σε άτομο και μεταξύ των ζώων. Ωστόσο, σε εργαστηριακά πειράματα, οι ερευνητές επέτρεψαν σε πολλά είδη κουνουπιών που φέρουν ασθένειες, καθώς και μερικά άλλα έντομα που τσιμπάνε, να τρέφονται με αίμα που περιέχει τον νέο κορωνοϊό, SARS-CoV-2.

Τα ευρήματα έδειξαν ότι ο ιός δεν κατάφερε  να επιβιώσει και να αναπαραχθεί σε οποιοδήποτε από τα έντομα, όπως αναφέρθηκε σε σχετικό έγγραφο που δημοσιεύτηκε την Τετάρτη στο bioRxiv. «Τα έντομα που τσιμπάνε,  δεν αποτελούν κίνδυνο μετάδοσης του SARS-CoV-2 σε ανθρώπους ή ζώα», ανέφεραν οι ερευνητές.

spot_img