spot_img
7.1 C
London
ΑρχικήΕλλάδαΈρευνα ΕΣΕΕ: Θερινή «βουτιά» στις πωλήσεις παρά τις γενναίες εκπτώσεις

Έρευνα ΕΣΕΕ: Θερινή «βουτιά» στις πωλήσεις παρά τις γενναίες εκπτώσεις

Απαισιόδοξα τα στοιχεία για τις θερινές εκπτώσεις, τα οποία ανακοίνωσε η ΕΣΕΕ (Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας).

Όπως δείχνει η έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, κατά τις θερινές εκπτώσεις το 68% των επιχειρήσεων, δηλαδή σχεδόν επτά στις δέκα επιχειρήσεις, κατέγραψε πτώση των πωλήσεων το πρώτο δεκαπενθήμερο, ενώ μόλις το 8% αυτών σημείωσε αύξηση, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο των θερινών εκπτώσεων του 2019.

Το 72% των επιχειρήσεων που αφορούν την ένδυση – υπόδηση σημείωσαν υποχώρηση του κύκλου εργασιών τους σε σχέση με πέρσι.

Το 77% των επιχειρήσεων, δηλαδή σχεδόν οκτώ στις δέκα, προχώρησαν σε ειδικές προσφορές από την επαναλειτουργία τους μετά το «lockdown» έως τις θερινές εκπτώσεις.

Πιο επιθετικά κινήθηκαν οι επιχειρήσεις ένδυσης και υπόδησης, αφού οκτώ στις δέκα υιοθέτησαν πολιτική προσφορών μετά την άρση του «lockdown».

Οι μικρότερες επιχειρήσεις επλήγησαν, φυσικά, σε ισχυρότερο βαθμό.

Έξι στις δέκα επιχειρήσεις (58%) θεωρούν πως οι πωλήσεις τους κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων ήταν χειρότερες από ότι περίμεναν, παρόλο που είχαν συνυπολογίσει τις επιπτώσεις της πανδημίας.

Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται και από τη χαμηλότερη σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα επισκεψιμότητα για τρεις στις τέσσερις (74%) επιχειρήσεις.

Το εύρημα αυτό μπορεί να συνδέεται και με τη ραγδαία άνοδο των ηλεκτρονικών αναζητήσεων/πωλήσεων, αφού ιδιαίτερα μεγάλη πτώση της επισκεψιμότητας σημειώθηκε σε οκτώ στις δέκα (81%) επιχειρήσεις οικιακού εξοπλισμού και σε τρεις στις τέσσερις (75%) στην ένδυση – υπόδηση.

Περισσότερες από οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις (84%) θεωρούν ότι οι καταναλωτές είναι συγκρατημένοι στις αγορές τους, πράγμα που οφείλεται στη γενικευμένη αβεβαιότητα που προκαλεί η πανδημία.

Σχεδόν τρεις στις τέσσερις επιχειρήσεις (72%) δήλωσαν πως επηρεάστηκαν σε πολύ μεγάλο βαθμό από την επιδημία, ενώ σε μικρό βαθμό ή καθόλου μόνο το 6%.

Όμως, μόλις το 22% των επιχειρήσεων πιστεύουν ότι τα μέτρα προστασίας κατά της πανδημίας τους έχουν δυσκολέψει σε μεγάλο ή πολύ μεγάλο βαθμό.

Αντίθετα, το 41% θωρεί ότι τα μέτρα τους έχουν δυσκολέψει σε μικρό ή καθόλου βαθμό.

Το παραπάνω στοιχείο επιβεβαιώνεται και από τις απαντήσεις για το κόστος προσαρμογής της επιχείρησης στο νέο πλαίσιο λειτουργίας λόγω Covid -19, αφού το 42% δήλωσε ότι το κόστος ήταν μικρό ή μηδαμινό και μόλις το 19% ότι ήταν υψηλό ή πολύ υψηλό.

Μάλιστα, οι επιχειρήσεις με τζίρο έως 45.000 ευρώ ήταν πιο ευαίσθητες στο εν λόγω κόστος προσαρμογής, καθώς το 27% και το 39% αυτών χαρακτήρισαν το κόστος μεγάλο ή πολύ μεγάλο και μέτριο αντίστοιχα.

Παρόλα αυτά, η αυστηροποίηση των μέτρων από τις 29 Ιουλίου (υποχρεωτική χρήση μάσκας στα καταστήματα λιανικής) ενδέχεται να πιέσει ανοδικά το σχετικό κόστος για το σύνολο των επιχειρήσεων λιανικής.

Πρεμιέρα σήμερα (13/7) για τις θερινές εκπτώσεις | sportime.gr

Αξίζει να επισημανθεί πως οι επιχειρήσεις διατηρούν αρνητική θέση απέναντι στη λειτουργία τις Κυριακές.

Η λειτουργία την Κυριακή, 19 Ιουλίου 2020,  για περισσότερες από τις μισές (53%) επιχειρήσεις δεν επηρέασε τον τζίρο της εκπτωτικής περιόδου, ενώ τέσσερις στις δέκα υποστήριξαν ότι τον επηρεάζει αρνητικά.

spot_img

latest articles

explore more

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Ελλάδα Τώρα